ویدئو کنفرانس کابوس سفر نیست
در ابتدای امر اینطور به نظر میآید که ویدئو کنفرانس در تقابل با آژانسهای مسافرتی و دلیلی برای کاهش درآمد آنها است چراکه یکی از مزیتهای تعریفشده برای ویدئو کنفرانس، صرفهجویی در هزینه مسافرتهای دور است اما بایستی این نکته هم در نظر گرفت که فنآوریهای جدید پیامدهای ناخواستهای را به وجود میآورند و فنآوری کنفرانس ویدئویی نیز جدای از این مقوله نیست ولی نه به این معنا که مانعی باشد برای سفر و یا دلیلی برای تعطیل شدن آژانسهای مسافرتی چراکه میتواند رشد و شکوفایی را به ارمغان آورد.
تأثیر شگفتآور ویدئو کنفرانس در سفر
هر تهدیدی با استفاده هوشمندانه میتواند تبدیل به بهترین فرصت شود. ویدئو کنفرانس هم باوجوداینکه بهعنوان جایگزینی برای سفرهای دور و دراز و یا پرهزینه معرفیشده است میتواند به فرصتی برای اشتیاق به سفر تبدیل شود. کافی است از زاویه دیگری به آن بنگریم، برای مثال یکی از انواع سفرها، سفر تجاری است که بهوسیله فروش هدایت میشود و برخی اعتقاددارند که نمیتوان ویدئوکنفرانس را جایگزینی بینقص برای فروش چهره به چهره معرفی کرد، مگر اینکه تیمهای فروش همگام با پیشرفت تکنولوژی رو به رشد قدم بردارند و ویدئو کنفرانس را تنها راه ارتباطی خود تلقی کنند؛ اما پرواضح است که این اتفاق در بازه زمانی کوتاه و برای تمام کسبوکارها رخ نمیدهد، بنابراین یک آژانس مسافرتی موفق میتواند به بهترین شکل ممکن سفر تجاری متناسب با نیاز هر تاجر را معرفی کند و یا به آنها امکان سفر با راهاندازی ویدئو کنفرانس را بدهد و خود مهیای آموزش و استفاده از این فنآوری شود. به زبان دیگر یک آژانس مسافرتی مدرن هم تدارکات یک سفر حقیقی در دنیای واقعی را برای شما میچیند و هم بسته به نیاز شما، سفر مجازی را صادر میکند. زمانی یک آژانس مسافرتی میتواند بهترین خدمات را ارائه دهد که با اصول اولیه و چارت سازمانی هر سفر تجاری آشنا باشد و این آشنایی رخ نمیدهد مگر با توسعه روابط و بهتبع آن ایجاد اعتماد و درک متقابل طرفین، بدون شک ارتباط مستقیم تأثیر بیشتری بر برقراری رابطه توأم با اعتماد دارد اما زمان همیشه در اختیار ما نیست و درست همینجاست که تکنولوژی به ما امکان ارتباط مستقیم وزنده در کوتاهترین بازه زمانی را میدهد.بنابراین آژانسهای مسافرتی میتوانند با برقراری ارتباط زنده از راه دورهم در سریعترین زمان ممکن مشتریان موردنظر خود را جذب کنند و هم با جلب اعتماد آنها بهترین خدمات را ارائه دهند. آژانسهای مسافرتی برای سفرهای تجاری خود بایستی این نکته را در نظر داشته باشند که بازارهای امروز جهانی است و بسیاری از سازمانها و افراد زمانی که در اندیشه انتخاب مقصد خود هستند به دلایل زمانی و هزینهای که به دنبال خواهد داشت، علاقه چندانی به ریسک ندارند و هدف آنها گردشگری صرف نیست بلکه با در نظر گرفتن تمام زوایا، یک انتخاب عقلانی و اقتصادی را دنبال میکنند و این مهم اتفاق نمیافتد مگر با ارائه اطلاعات کافی و وافی از همه جوانبی که یک تاجر در نظر دارد و ازآنجاییکه ویدئوکنفرانس، بهصورت زنده و در لحظه بدون هیچ کم و کاستی اطلاعات را در اختیار شما قرار میدهد و به شخص این اطمینان را میدهد که با سنجش تمام زوایا از دید خود به نتیجهای مطلوب برسد؛ بنابراین معرفی خدمات از طریق ویدئو کنفرانس میتواند تضمینی باشد برای پربازدهترین و بهیادماندنیترین سفر…یکی از دستاوردهای مهم ویدئو کنفرانس که کمتر کسی به آن بیتوجهی میکند این است که شما با برقراری این نوع ارتباط، زمان را در اختیار خود نگه میدارید چراکه ویدئوکنفرانس شمارا محدود به چارچوب زمانی خاص برای ارائه و معرفی خدماتتان به مشتری نمیکند بلکه در هر زمان که دو طرف آمادگی تبادل اطلاعات را داشته باشند میتوانند ارتباط صوتی و تصویری زنده برقرار کنند.علاوه بر تمام این موارد آژانسهای مسافرتی بایستی این نکته را در نظر داشته باشند که ویدئوکنفرانس برای مسافران تجاری آنها که در اقصی نقاط جهان به دنبال برقراری ارتباط با تیم همکاران خود به بهترین شکل ممکن هستند، اهمیت ویژهای دارد بهنحویکه در انتخاب هتل بسیار مؤثر است؛ بنابراین ویدئوکنفرانس را ضروریترین امکانات هتل طرف قرارداد خود تلقی میکنند و یا حتی میتوانند هتلهایی را انتخاب کنند که متصل به همان شبکه ویدئوکنفرانس آژانس است و با ایجاد این نظم و هماهنگی به مشتریان خود ثابت کنند که اینجا همه امکانات، سازمانی و دارای نظم و ترتیب است.