شوکا چیست؟


شوکا: شبکه ویدئو کنفرانس ایران، اولین و برترین سرویس دهنده ارتباطات ویدئویی در ایران است که ارتباط ویدئویی را به عنوان موثرترین نوع ارتباط به صورت سرویس و فرا سرویس ارائه می نماید. این خدمات همسو با فرآیندهای اجرای امور در کسب و کار یا سازمان ها و بر اساس نتایج بررسی ها و با مشارکت ایشان، طراحی و ارائه می شود. خدمات شوکا سود آور، مناسب برای آسان سازی کسب و کار و افزایش کیفیت زندگی مشترکانش است.

شوکا توانسته است با حذف تجهیزات پیچیده و گران‌قیمت ویدئوکنفرانس (که درگذشته کاربرد داشت)، فناوری ویدئوکنفرانس را با استفاده از پیشرفته ترین فناوری ارتباطات ویدئویی، به صورت «کاربرد-محور» و در قالب سرویس (video conferencing as a service) در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد.


آشنایی با سرویس‌های شوکا
آشنایی با سرویس‌های شوکا

مقایسه شوکا با فروشندگان محصولات سخت افزاری و نرم افزاری

هرچند ماهیت این مقایسه امر درستی نیست چراکه شوکا ارائه کننده تجهیزات نیست بلکه فراتر از یک service provider، خدمات خود را در قالب سرویس به شما ارائه می کند. (این مقایسه، شبیه مقایسه فروشندگان دستگاه تلفن همراه با شیوه بکارگیری آن دستگاه تلفن می‌باشد).

اما از آنجا که همچنان تمایز این نوع خدمات بی رقیب شوکا با فروشندگان محصولات سخت افزاری و نرم افزاری برای معدودی از افراد مشخص نیست، می خواهیم این مقایسه را دقیق در سرفصل های صحیح، به اطلاع شما برسانیم:

دانلود جدول مقایسه

خدمات شوکا چگونه است؟

تمامی سازمان‌ها و کسب‌وکارها برای رفع نیازهای خود اقداماتی انجام می‌دهند. این اقدامات در ۴ سطح مختلف به انجام می‌رسد، برای آشنایی بیشتر از نحوه ارائه خدمات و سرویس‌های شوکا، قصد داریم تمام این موارد را برای شما شرح دهیم:

  • 1

    خرید محصول یا فناوری

  • 2

    استفاده از سرویس

  • 3

    سرویس هدف محور

  • 4

    سرویس کاربرد محور

۱- خرید محصول یا فنّاوری:

با خرید محصول مسئولیت راه‌اندازی، بهره‌برداری و بهره‌وری از محصول یا سرویس همراه آن بر عهده سازمان قرار می گیرد.

در این روش فروشنده فنّاوری، دانش و یا محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تنها اصالت محصول خود را برای شما تضمین می‌کند و شما آگاهانه ریسک بازدهی، تامین نیروی انسانی برای بهره‌برداری و نگهداری، زمان لازم برای رسیدن به بهره‌برداری‌، نشر فرهنگ‌سازمانی و… را می پذیرید.

۲- استفاده از سرویس

برای کاهش دردسرهای و صرفه جویی های اقتصادی، گاهی سازمان‌ها می‌پذیرند از تجهیزات و زیرساخت‌های موجود و اشتراکی استفاده کنند.

مثال این مورد، استفاده شما از اپراتورهای تلفن همراه یا استفاده از سرورها در دیتاسنترهای بزرگ است که هم هزینه راه‌اندازی بزرگی را از دوش شما برمی دارد و هم بر اساس یک SLA می‌توانید توقعات خود را از سرویس‌دهنده داشته باشید؛

اما ضعف بزرگ این سطح از خدمات اینجاست که بسیار عمومی هستند و اصلاً قابل سفارش سازی نیستند.

۳- استفاده از سرویس‌های هدف محور

این پسندیده‌ترین حالت برای یک سازمان است که سرویس‌های خود را بر اساس اهداف و چهارچوب سازمانی خود دریافت کند؛ سرویسی که کاملاً منطبق با نیازهای سازمانی او باشد. بر اساس کسب‌وکار کشور و منطقه جغرافیایی او تدوین شود، تضامین بیشتری در SLA دریافت کند. کارکرد سرویس را با نیازهای سازمان همسو کند و حتی نوع کاربرد را منطبق با صنعت موردنظر خود دگرگون کند (پزشکی، امنیتی و …).

خدمات شوکا در این سطح و سطح بالاتر (سطح 4) از این قرار میگیرد.

۴- استفاده از سرویس‌های کاربرد محور

سازمان ها و کسب و کار های مختلف، شیوه ها و روند های متفاوتی برای اجرای امور دارند. اینکه علاوه بر استفاده از یک سرویس که ما را به هدفمان نزدیک می‌کند، بتوانیم راهکارها و خط و مشی سازمان خود را در این سرویس منعکس کنیم بدون آن که احتیاجی به‌جا به‌جایی و تغییر درروند اجرای امور داشته باشیم؛ خواستی بسیار مطلوب است.

این خواسته به دلیل منعطف نبودن سرویس‌ها و پرهزینه بودن برای ارائه دهندگان سرویس‌ها معمولا محقق نمی شود و همین امر بیشتر سرویس‌دهنده‌ها را در سطح دو و سه نگه می‌دارد؛

اما شوکا توانسته هر آنچه خواست شما است را برایتان مهیا کند. بخشی از امور را با ارائه API به‌صورت کامل به شما بسپارد و هر نوع سفارشی‌سازی در فرم، شکل و برند را در راستای خواسته‌های سازمان یا کسب‌وکار شما، به انجام برساند.

بالغ بر
5000
میلیون تومان
صرفه جویی ناشی از عدم مصرف سوخت
بالغ بر
20000
میلیون تومان
صرفه جویی ناشی از برگزاری جلسات مجازی
بالغ بر
1000
میلیون تومان
صرفه جویی ناشی از حذف زمان سفرهای کاری

بهره وری های شوکا برای مشترکانش

فارغ از ارزش هایی که خدمات شوکا برای مشترکان و جامعه می آفریند، بهره وری هایی را هم به صورت مستقیم برای سازمان ها و کسب و کار ها به همراه دارد. این بهره وری ها آن قدر بدیهی هستند که گاهی آنها را فراموش می کنیم. استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس به عنوان شبیه ترین نوع ارتباط به ارتباط حضوری، می‌تواند جایگزین این نوع از ارتباط شود. ثمره این جایگزینی تماس های ویدئویی، برگزاری جلسات مجازی و کنفرانس ها و رویدادهای مجازی هستند. در ذیل به بهره هایی که از این روش ها نصیب شما می شود اشاره می کنیم:

موثر و پربازده

نتایج تحقیقات نشان داده ارتباط ویدئویی 50 درصد بیشتر از ارتباط صوتی موثرند. این یعنی بیش از 80 درصد انتقال مفهموم پیام! همچنین جلسات مجازی همواره در موعد مقرر آغاز شده و بدون حاشیه و پرت زمانی پایان می یابند. و ...

بهره زمانی

برگزاری جلسات مجازی زمان های صرف شده در تردد های درون و برون شهری را از بین برده و فاصله افراد سازمان را با اتاق جلسات در هر کجای دنیا به اندازه یک کلیک کوتاه می کند.

حس یک تجربه

تجربه برگزاری جلسات یا ارتباطات ویدئویی و استفاده از فناوری ها، علاوه بر افزایش سطح اگاهی، توانمندی و اعتماد به نفس در افراد سازمان، حس لذت بخش یک تجربه جدید را برای کارکنان سازمان فراهم می کند.

امکان پذیری

شما حتی با سریعترین وسایل حمل و نقل و دسترسی به نامحدود ترین منابع مالی هم هیچ وقت نمی‌توانید در یک روز به چند شهر در مسافت های دور سفر کرده و با چند صد نفر به صورت حضوری ملاقات کنید و سپس بدون خستگی از سفر به پشت میز کار خود برگردید!

بهره مالی

سفر و تردد ها فارغ از زمان، منابع مالی سازمان یا کسب و کارتان را صرف حمل و نقل و پرداخت هزینه کارکنان غایب و در سفر می کند!

حفظ سلامتی

گفتیم سفر زمان می خواهد، هزینه می خواهد و از همه مهمتر سفرها و تردد ها آبستن حوادث هم هستند. کاهش سفرها مخاطرات ناشی از تصادف یا مشکلات اقلیمی ناشی از سفر را برطرف می کند.

شوکا با همراهی شما در حال تبدیل شدن به موثر ترین ارائه دهنده خدمات ارتباطی از طریق ساده سازی و توسعه فرهنگ ارتباطات ویدئویی برای همه سازمان ها و کسب و کارها می‌باشد.

پشتیبانی آنلاین شوکا